Her presenterer jeg melodier og arrangementer til egne og andres tekster.
'Verkene' er lagt inn i bloggen på ca dato for ferdigstillelse.
I høyre kolonne er de ordnet alfabetisk.

søndag 28. mars 1982

På hjemveg...

Er egentlig en historie om en mini-musikal som gikk tapt. Den ble urframført av Oslo III. korps ungskor 28. mars 1982. Det var min siste opptreden med koret som jeg ledet i et knapt år - et svært produktivt år med tanke på å skrive nye sanger. Vi flyttet til Island 14. april, og det kan være grunnen til at alle originale noter forsvant. 

Jeg har en kopt av brosjyren - hvor jeg også beskriver 

HANDLINGEN:

Musikalen tar utgangspunkt i beretningen om Moses og Israelsfolket strabasisøse ferd fra Egypt mot det lovede land - Kanaan. Bildet kan også brukes på de kristne i dag!

SANGENE i musikalen:

  1. Moses' kall
  2. La oss dra
  3. Plagene - dikt med musikk og lyd
  4. I bønn ved Rødehavet
  5. Miriams dans
  6. Tørst
  7. Bordvers i ørkenen
  8. Syndsbekjennelse
  9. Seiersang
  10. Finale 
Jeg lever fortsatt i håpet om at noe av dette skal dukke opp - det ble i det minste laget kopier til 60 deltakere...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar