Her presenterer jeg melodier og arrangementer til egne og andres tekster.
'Verkene' er lagt inn i bloggen på ca dato for ferdigstillelse.
I høyre kolonne er de ordnet alfabetisk.

tirsdag 14. september 1976

Ditt navn, å, Jesus - det er størst!

Da jeg kom til Bergen 1. korps som assistent i 1976, fikk jeg ansvar for ungdomskoret. Det falt meg lettere å skrive melodier enn tekster (som jeg ofte ble misfornøyd med). Derfor valgte jeg å ty til kjente tekster som jeg skrev ny melodi til. Ditt navn, å, Jesus - det er størst! er skrevet av hellighetsbevegelsen største poet, Charles Wesley, og er en flott lovsang. Melodien gjorde seg godt for ungdomskor.

Ditt navn, å, Jesus, det er størst
I himmel og på jord.
Du stiller sjelens dype tørst
Når du i hjertet bor.

Vi vet kun ett til salighet,
Vi har kun ett forsvar: Det er:
At det er nok at Jesus led,
Og at for oss det var.


Vårt håp, å, Jesus, er ditt navn,
I trengsel og i nød,
For syndere en åpen favn,
En veg til liv fra død.

Ditt navn det knuser Satans makt
Og løser lenkene.
Det taler mot til hver forsagt,
Gjør døde levende.



Å, at enhver vil vende seg,
Mot nådens rike vell.
Da skal den Gud som favner meg,
snart favne hver en sjel.



Sangen er lyd-festet på "Kadettene synger 1979" 

Publisert i Sang & Klang # 132 - 1979

I Krigsropet ble publiseringen presentert slik: 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar