Her presenterer jeg melodier og arrangementer til egne og andres tekster.
'Verkene' er lagt inn i bloggen på ca dato for ferdigstillelse.
I høyre kolonne er de ordnet alfabetisk.

søndag 15. mai 1977

I dypet av mitt hjerte

Kapellet på Madla
Våren 1977 var jeg på marinens rekruttskole på Madla. Jeg var i musikktroppen (baryton) og var også organist ved kapellets gudstjenester. Dermed hadde jeg tilgang til orgelet og jobbet litt med andres tekster. 

Denne teksten fikk jeg av min mor som hadde fått den av Dagny Sundøy som var soldat på Gjøvik. En vakker tekst i et litt gammelmodig språk som jeg skrev melodi til. 

I dypet av mitt hjerte en hellig lengsel er:
Bli mere deg lik Jesus, min Frelsermann så kjær.
Saktmodig, øm, tålmodig, barmhjertig, god og mild,
Det er min bønn, å, Jesus, velsign du meg dertil.

I dypet av mitt hjerte en hellig lengsel er:
Bli mere løst fra verden, fra det meg binder her.
Hva er vel jordens rikdom, hva gagner den min sjel?
All himlens rikdom fant jeg, den er min lodd min del.

I dypet av mitt hjerte en hellig lengsel er:
Hans stor navn lovprise på pilgrimsferden her.
Hans nådes tolk å være, et lite lys for ham
Som all min skyld betalte, Guds dyre offerlam.

I dypet av mitt hjerte en hellig lengsel er:
En evighet å være min kjære Frelser nær.
I ånden alt jeg skuer et nytt Jerusalem,
Det stilles all min lengsel, der er mitt rette hjem.

Tekst: Dagny Sundøy
Melodi: Jostein Nielsen

I dypet av mitt hjerte - Note - PDF

Publisert Sang & Klang # ? 1979

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar