Her presenterer jeg melodier og arrangementer til egne og andres tekster.
'Verkene' er lagt inn i bloggen på ca dato for ferdigstillelse.
I høyre kolonne er de ordnet alfabetisk.

onsdag 16. september 1981

Vi vil synge til ære for Gud - Barbershop

Vi har fått liv i vår Gud!
Og vi vil synge det ut:
Han gir oss liv og glede
For hver dag som går!
På grunn av sin kjærlighet
Sin Sønn Gud sendte her ned
For oss han led og døde, døde i vårt sted!

Vi vil prise, Vi vil love
Vi vil synge til ære for Gud
Lovsynge Ham, vår Gud!


Vi har fått trygghet i Gud
Og vi vil synge det ut:
At Jesus kan befri og synden slette ut.
Han fred i hjerte vil gi,
Og i ditt sinn harmoni
Så du med oss kan synge herlig løst og fri:

Nå vil vi lovprise Gud
Ja, vi vil juble det ut:
Vi har fått liv, et liv med mening, pris skje Gud!
Vi følger Mesterens veg
Vi vet han svikter oss ei
Han er med oss hver dag, er lyset på vår veg.

© Anne Karin Nielsen 1981


Elektronisk lyd-spor fra nota

Om sangen
Jeg hadde en veldig produktiv periode da jeg sesongen 1981-82 hadde ansvaret for Oslo III. Korps Ungdomskor. Vi var veldig mange i koret med en stamme på ca. 50, men med opp til 80 på øvelser. Jeg skrev flere både tekster og melodier selv, men slet fortsatt mest med tekstene. 

Jeg oppfordret derfor mamma, Anne Karin Nielsen, til å skrive en tekst fordi jeg hadde skrevet en melodi til en ”Barbershop-sang”. Hun tok utfordringen og vi brukte sangen mye. Koret hadde den på repertoaret i flere år etter at vi i april 82 flyttet til Island. Jeg synes fortsatt at dette er en artig låt...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar