Her presenterer jeg melodier og arrangementer til egne og andres tekster.
'Verkene' er lagt inn i bloggen på ca dato for ferdigstillelse.
I høyre kolonne er de ordnet alfabetisk.

fredag 10. juni 2005

Den første kjærlighet

Jeg ønsker, Jesus, leve i den første kjærlighet
Der det å være nær deg gir meg del i hellighet
Og hjertet fylles av en lengsel mot en herlighet
Hvor jeg kan leve evig i den første kjærlighet





Om koret:
Jeg skrev dette koret til teltmøtene i Lyngdal sommeren 2005 hvor den første kjærlighet var temaet for talene mine. Året etter skrev jeg et arrangement for Divisjonsorkesteret i Frelsesarmeen i Moldova under ei øvelseshelg ledet av Yngve Slettholm. Dermed ble også koret oversatt til russisk. Orkesteret hadde i 2019 fortsatt den enkle melodien på repertoaret:

Den opprinnelige teksten ble revidert i 2019 (1)

Bibelske henvisninger: 

I Åpenbaringen får menigheten i Efesos mye ros, men følgende beskjed: 
Men dette har jeg imot deg: Du har forlatt din første kjærlighet.
Åpenbaringen 2:4
Og Jesu oppfordring er klar:
Som Far har elsket meg, har jeg elsket dere. Bli i min kjærlighet!
Johannes 15:9
------------------------------------------
(1)  Link til opprinnelig versjon

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar